Викладач Дьомін Олег Борисович - Історіографія PDF Печать E-mail
Автор: Administrator   
20.12.2015 19:15

Екзаменаційні питання з курсу «Історіографія»

5 курс, спеціалісти, денне відділення

 

1. Історіографія як спеціальна історична дисципліна. Основні значення терміну «історіографія».

2. Історіографічний факт та історіографічне джерело.

3. Історіографічний процес та історіографічна ситуація.

4. Поняття про історіографічні класи: напрямок, течія, школа.

5. Антична історіографія. Давня Греція.

6. Антична історіографія. Давній Рим.

7. Візантійська історіографія.

8. Давньоруські історичні праці ХІ – XVII ст.

9. Теологічна історія середньовіччя.

10. Представники європейської гуманістичної історіографії.

11. Російські історики XVIІІ ст.

12. Розвиток історичної думки в епоху Просвітництва.

13. Романтична історіографія: характерні риси.

14. Становлення та розвиток позитивістської історіографії: характерні риси.

15. Англійський позитивізм та його представники.

16. Німецький позитивізм та його представники.

17. Викладання історіографії в університетах Російської імперії у другій половині ХІХ – початку ХХ ст.

18. Історичні погляди представників офіційної російської історіографії: М.М. Карамзін.

19. Історичні погляди представників офіційної російської історіографії: В.О. Ключевський.

20. Історичні погляди представників офіційної російської історіографії: С.М. Соловйов.

21. Російський позитивізм: «російська історична школа».

22. Історики Новоросійського університету.

23. Неокантианська історіографія та її представники.

24. Марксистська модель історії. Інтерпретація марксизму.

25. Теорія історичного синтезу. Заснування школи «Анналів».

26. Основні етапи розвитку радянської історичної науки. Радянські історіографічні школи.

27. Європейська історична наука в другій половині ХХ ст.

28. Історики Одеського державного університету.

29. Постмодерністський виклик та історична думка.

30. Основні тенденції сучасної зарубіжної історіографії.

31. Інфраструктура історіографії в сучасній Україні.

32. Теорія наукових революцій в західній науці ХХ ст..

Друге питання - історіографічна інтерпретація Вашої теми.

 Третє питання - розгляд історіографічної ситуації за матеріалами обраного Вами питання.

Шановні п’ятикурсники! Враховуючи ваші побажання та для збільшення часового простору вивчення Ваших робіт, Олег Борисович просить подати ваші тексти з другого питання попередньо: бажано 21-го чи 23-го грудня 2015 року на кафедру.